Wednesday, March 30, 2011

Poco2 HARAM!!














Harini saya nk berkongsi sedikit info mengenai tarian poco2 ni y sememang nyew ramai y suke kan nyew xkire la suri rumah ataupown sape, lagi2 dak2 PLKN y da jadi aktiviti dorang...Walaupown sebenar nyew saye sendiri xreti pown menari poco2 ni....haha
n saya malas nk belajar...mungkin ade hikmah nyew....y rupe2 nyew tarian POCO2 ni adalah HARAM..bace2 btol2 tu HARAM!! jadi saya pown merajinkan diri saya ni tok godek2 search la pasal poco2 ni n saya pown dapat beberapa info y ingin saya kongsikan kat sini mengenai:

RAHSIA ASAL USUL TARIAN POCO2

Sebenar nyew tarian poco-poco ni berasal dari Filipina bukannya dari Indonesia.IA DITARIKAN OLEH MASYARAKAT YANG BERAGAMA KRISTIAN KETIKA MEREKA MENGHADIRI UPACARA SEMBAHYANG MINGGUAN MEREKA.lihat la saje pergerakan nyew yang membentuk salib.Mungkin kita tidak perasan kerana kita suka mengikut-ikut sesuatu yang baru tanpa usul periksa.Inilah cara musuh2 islam mengenakan kita sedangkan kite tahu apabila kita melakukan sesuatu yang merupai agama lain maka kita dikira merestui agama itu seperti amalan YOGA yang telah difatwakan haram kerana menyerupai agama hindu. Cuma tarian poco2 ni belum lagi difatwakan haram.Marilah sama2 kita renungkan ye...



Itulah sedikit info yang saya ingin kongsikan...Saya pown terus teringat beberape minggu lepas, JTMK PSIS(Politeknik Sultan Idris Shah),tempat saya study skunk ni ade mengadakan JTMK FAMILY DAY..
n time 2 kteorang kene wat senam aerobik n salah satu nyew tarian poco2 ni....tapi tem 2 disebabkan saye xreti nk wat so,saya tgk je la kengkawan saye wat....huhu 




Teman2 saya....(Family day JTMK)

p/s:so,kawan2...dah tahu pasal ni lepas ni jgn la kite wat tarian 2 lagi ok!!
Terima Kasih Kerana Sudi Baca Entry Sampai Habis ^-^v

No comments:

Post a Comment